Sunday, September 19, 2010

kaTe KaTe Aku

dah lama aku tak update blog nih.
tak da idea dan kesempatan untuk aku
mengindahkan kata-kata.
mungkin dah abis semua ayat yang ada.
entahla. aku nih kadang-kadang ikut mood ja kalu nak buat sesuatu
kalu mood baik banyakla aku menulis.
blog puisi aku nih berserabut dah aku tgk. nak kena ubah sket bagi leh gempak. tp cam na ea.. aku tak da idea la..tolong2.. ehehheh alamak dah mai idea nak tulis sesuatu lak
idea.....

idea juga bernama ilham
yang sering datang bila diperah
sering buntu bila dikerah

idea kau bukan sumber asli alam
yang lahir dari sebatang pokok
namum kau timbul dicelah sengsara akal

idea kau penuhi jiwa kosong penulis
berupaya merobek tembok sunyi
melawan ruang-ruang kosong kertas usai

idea kau tidak bernyawa selagi tidak dihidupkan
oleh jejari lincah pada keybord
atau dari selembut tangan menghayun pena

bila kau nyata
kau kembali hilang dalam setiap lubuk2 hati
jiwa dan raga pembaca.
ku tahu setiap yang hidup dari mula
akan kembali pada asalnya..

No comments:

Post a Comment